מפרץ "בורצי" בנפפליאו נפתח מחדש למבקרים

אחד מסמליה של העיירה נפפליאו, מפרץ בורצי נפתח מחדש -17/8. 

מבצר בורצי הוא אחד מהאתרים החשובים בנפפליאו ובהיסטוריה היוונית בכלל, נבנה בתקופת השלטון הוונציאני הראשון, 1471 עד 1477, על ידי האדריכל אנטוניו גמבלו, כאשר ויטורה פסקוואליגו היה מושל (מפקד) נאפפליו. 
המבצר שימש להגנת העיר במשך 350 שנה, במהלכן זכה למספר תיקונים ושינויים. במהלך המהפכה היוונית המבצר מילא תפקיד חשוב בשחרור העיירה מידי האיפריה העות'מאנית. לאחר שנת 1865 הוא שימש כמקום מגוריו של תליין העיר, שעזב את האי רק לצורך הוצאות להורג שהתקיימו בפאלאמידי. כאשר הן פסקו, המבצר ננטש.

הפתיחה המחודשת של מפרץ בורצי היא אחת מהאירועים ההיסטוריים של העיירה הציורית נפפליאו, לאחר שעמד נטוש קרוב ל-20 שנה. בשנת 2014, הוחלט לחדש את המבצר ולהפוך אותו לאנדרטה היסטורית: "המבצר, שיש לו היסטוריה ארוכה, תפקד כמלון מתחילת שנות ה-30 ועד סוף שנות ה-60. מאוחר יותר הוא הפך למסעדה ופעל באופן מוגבל עד סוף שנות ה-90, עם סגירת המקום. מ-1997 עד 2014 לא נעשה דבר, האנדרטה פשוט התפרקה."

כשלוש שנים עברו מאז שהוחלט לחדש את הפרוייקט לשימור המפרץ, עד שבשנת 2017 החלו להסיר את התוספות המודרניות שנוספו לאתר עם השנים, שיקמו את מעטפת האנדרטה ויצרו תשתיות חדשות. 
כתחילה מבצר בורצי יפתח את שעריו למבקרים בתוך אנדרטה היסטורית, אך יש כבר תוכניות לפתוח מחדש את המסעדה שהייתה קיימת במקום וכמו כן גם חלל תצוגה בו יתקיימו תערוכות. 
במסעדה העתידית תוכלו להנות מהנוף הקסום לעבר נפפליאו כשאתם בלב ים, ואלו שלא יכולים לחכות – התערוכה הקרובה מתקיימת בספטמבר סביב ההיסטוריה העשירה של המקום. 
עלות הכניסה למקום הינה 5 יורו לאדם.

אתם מוזמנים לבקר איתנו במבצר בורצי בטיולי היום שלנו לנפפליאו! לפרטים: טיול יומי | אתונה- העיירה נפפליו ותעלת קורינתו'ס

שווה לקרוא

שלומי סרנגה חוגג 30 שנות קריירה!

שלומי סרנגה, שגריר המוזיקה היוונית בישראל, חוגג 30 שנות קריירה במופע חגיגי ענק, שיתקיים ביום רביעי, 28.05 בהאנגר 11 בתל אביב. אורחת מיוחדת: אלני ויטלי

השאר תגובה