הופעה

שף אבי ביטון ושמעון פרנס מארחים במסעדת יאסו ת"א

איש הרדיו המזוהה בישראל עם תרבות המוזיקה יוונית ושף אבי ביטון חוברים לערבים משותפים, עם אוכל, מוסיקה וסיפורים נוסח יוון יחד הרכיבו תפריט מיוחד כאשר כל מנה מלווה בסיפור משלה

יאסו, הטברנה הכי שמחה בהובלת שף אבי ביטון, עושה כבוד למוזיקה היוונית ומארחת את שמעון פרנס לערבי קונספט חדשים ביאסו, שיוקדשו לסגנון המוזיקה האהוב כל כך על הישראלים. המפגשים, יבואו לידי ביטוי בשני מופעים שונים שיעלו על בימת היאסו לסירוגין ויאפשרו הצצה אל הסודות שמאחורי להיטי הענק של הז'אנר, לצד אוכל יווני משובח ואוזו שיישפך כיין.

שמעון פרנס, איש הרדיו והטלוויזיה המוערך הינו מומחה ליוון על שלל היבטיה : התרבותי, הקולינרי והמוזיקלי. מעל ל-40 שנה הוא מנעים את זמננו עם קולו הערב ברדיו ובטלוויזיה ומזוהה עם תוכניות שהפכו לקלאסיקות, ביניהן: "בטברנה", "אגן הים התיכון", "מסע הקסם המזרחי" ועוד. כיום הוא מנחה ועורך בגל"צ מספר תוכניות בהן הוא מבטא את סגנונו הרב גוני, האישי והחם ואת אהבתו למוזיקה היוונית.

בשני העשורים האחרונים הוא גם מוציא סיורי קונספט ליוון המאפשרים לישראלים לגלות את החלקים האותנטיים שלה דרך הנופים הקסומים, הטברנות והמועדונים וכמובן דרך המטבח המשובח שלה.

ביום שני, ה-28.6, יעלה פרנס על בימת מסעדת יאסו עם סיפור אהבה יווני – מופע מוזיקלי שמח הכולל את מיטב הזמר היווני מאספרה, ברבה יאני מיסירלו ועד לחריס אליקסי ועוד. בין הקטעים המוזיקלים, יפליא פרנס  במעשיות וסיפורים פיקנטיים כשלצידו על הבמה גיטריסט העל חיים רומנו על הבוזוקי, הזמרת עליזה אביב ושמוליק בר עוז על הבס.

ביום שני, ה-19.7, יתקיים המופע השני בין ישראל לפיראוס – בה פורש פרנס את התהוותה של המוזיקה היוונית בישראל דרך סיפורים ואנקדוטות משעשעות בליווי סרטונים נדירים. בתכנית הוא נוגע ברבים מהאמנים שתרמו להפיכתה של המוזיקה היוונית לכה פופולרית בישראל: החל באריס סאן, דרך יהודה פוליקר וזוהר ארגוב ועד ליורגס דאלארס, גליקריה ועוד.

השף אבי ביטון יגיש בערבים אלה תפריט מיוחד אותו הרכיב במשותף עם פרנס. הרעיון מאחורי התפריט הינו להגיש מנות יווניות אותנטיות, שמוכרות פחות לקהל הישראלי ובכך לאפשר הצצה נוספת אל יוון "האמיתית". המנות מוגשות בסגנון מאזה לחלוקה במרכז השולחן, כשכל מנה מעלה זיכרון שנחקק בלב של זה או של זה:

  • ביורדי – מנה נפוצה במטבח הטורקי שזלגה אל המטבח היווני – גבינת פטה חרוכה בתנור המוגשת ברוטב עגבניות מלטף ומעט פיקנטי. גבינה מומסת נחשבת לאחד התענוגות הקולינריים האהובים על היוונים והיא מוגשת עם פרוסת לחם שכיף לטבול ברוטב ובגבינה, לביס מושלם.

  • קפטדס פראסה – לביבות פראסה עם בשר עגל בטמפרטורת החדר מוגשות עם פלח לימון.

מעלה בביטון זיכרון ילדות של ילד החוטף אותן מהשיש ולא יכול להפסיק לאכול. שילוב הטעמים בין הפראסה לבשר העגל הקנה לקציצות הללו את התואר "הקציצות הבלקניות הטובות בעולם".

  • סרדינים כבושים – המנה האולטימטיבית לצד משקאות אלכוהוליים ומשקאות מבוססי אניס בפרט. הסרדינים מצויים בשיא עונתם בארץ וכבישתם הקלה בחומץ, שמיר ואורגנו מעניקה להם טוויסט מרענן.

  • עוף יווני – פרשנות עדכנית למנה הכי ישראלית וביתית שיש, עוף שנצלה שעות בתנור בתוך נייר אפייה, עם המון לימונים, אורגנו, שום וירקות, עד למידת רכות מירבית, כשהעוף "נופל" מהעצם.

  • ייגנטס – מנה כפרית המורכבת מחומרי גלם פשוטים כגון שעועית בובס עשויה ברוטב עגבניות. הטוויסט במנה מגיע בצורת קוביית חמאה מפורקת המוגשת עם המנה. פרנס מספר שאכל זאת כך באחד ממסעותיו הרבים ליוון והטעם נשאר עד היום על שפתיו.
  • חלווס – קינוח יווני המבוסס על עוגת סולת פשוטה המוגשת בסוף ארוחה בכל בית בארצות הבלקן בליווי דבש ויוגורט. ביטון הפך את היוגורט לסורבה פרשי. המנה תעניק סיום קליל ומתקתק לארוחה כולה.

מסעדת יאסו, הירקון 105 תל אביב
מחיר כרטיס לערב לאדם – 90 ₪
פתיחת דלתות: החל מהשעה 19:00, ההופעה תחל בשעה 21:00

להזמנת מקום: https://ontopo.co.il/yassouparty

יח"צ: דנה קריב  צילום: ליאת מנדל

שווה לקרוא

ברבלה אתונה בעונת הופעות חדשה

הדיווה היווניה אנג'לה דימיטריו יחד עם הזמר דימוס אנסטסיאדיס מדי רביעי ושבת במועדון ברבלה אתונה …

השאר תגובה