הטברנות המומלצות של אתונה

הטברנות ביוון הן לא עוד מסעדות המגישות אוכל יווני, מדובר בחוויה מסורתית ואותנטית שחופשה באתונה לא יכולה להסתיים בלי ביקור אחד לפחות בטברנה מקומית.

ערב בטברנה הוא בילוי המתאים לכולם: משפחות עם ילדים (כמעט בכל טברנה תוכלו למצוא מנות המתאימות גם לחך הבררני ביותר), זוגות שרוצים להנות מערב רומנטי יוצא דופן, ומפגשים חברתיים עם בקבוק אוזו!
לילות יוון הכינה לכם רשימה של הטברנות הכי שוות באתונה, כאלו שלא כדאי לכם לפספס!

מה זאת טברנה? 
טברנה היא מסעדה מסורתית עם הופעות חיות, נגנים או זמרים מקומיים המתארחים במקום והופכים את הבילוי מעוד מסעדה רגילה לערב בלתי נשכח!

אולד אית'קי: 

הטברנה המשפחתית אולד אית'קי קיימת משנת 1988, כשהאב מאנוליס ואשתו החליטו לפתוח את המקום במרכז אתונה, למרגלות השכונה הציורית – הפלאקה. 
באולד אית'קי הכל נשאר במשפחה, וכיום שני הבנים מנהלים את המקום שעם השנים הפך לאחת הטברנות הכי מפורסמות באתונה, ומציעים אוכל מקומי ברמה הגבוהה ביותר, תפריט עשיר עם מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות, ואף שומרי הכשרות יוכלו לבקש דגים בנייר כסף. 
במהלך הקיץ תוכלו למצוא נגנים בכל ערב, כך שתוכלו להנות מערב יווני כהלכתו באחת מהבירות העתיקות בעולם! 
לפרטים: אולד איטאקי – OLD ITHAKI

סתו ת'ומה: 

הטברנה סתו ת'ומה היא מוקד עליה לרגל לתיירים ולמקומיים כאחד ולא סתם – מדובר באחת מתוך שתי הטברנות היחידות באתונה שעוד אפשר לחגוג בהן עם שבירת צלחות! המנהג המסורתי נעלם מן המפה היוונית בשנים האחרונות לאחר שיצא חוק שאוסר על הדבר, אבל אם אתם מחפשים חוויה אותנטית – זה בדיוק המקום בשבילכם! בסתו ת'ומה תוכלו למצוא את המיטב של המטבח המקומי, וגם כאן שומרי הכשרות יוכלו לבקש מנות גריל בנייר כסף לבחירתם. 
החגיגה בטברנה היא לא עוד ערב עם מוזיקה חיה, מדובר בחפלה יוונית שבסופה כולם עולים על השולחנות! 
לפרטים: אצל ת'ומה – STOU THOMA

אן מוסחטו: 

הטברנה אן מוסחטו שנמצאת בפרבר מוסחטו בקרבת פיראוס, היא ה-טברנה למי שחושק בחוויה מקומית ולא המונית, והיא הטברנה השנייה היחידה בעיר שעוד חוגגת עם המוזמנים שלה בשבירת צלחות! בטברנה תוכלו להנות ממוזיקה חיה בימי רביעי-שבת עם אמנים מתחלפים, תפריט של מאמות יווניות עם מגוון המנות המסורתיות של המטבח היווני, ובעיקר המון המון שמח! 
לפרטים: אן מוסחטו – EN MOSCHATO

סטמטופולוס: 

הטברנה סטמטופולוס היא מוסד יווני במלוא מובן המילה: היא ממוקמת למרגלות האקרופוליס בשכונה הכי עתיקה של אתונה – הפלאקה, היא קיימת משנת 1882 – 141 שנים (ובמרכז אתונה זה לא מובן מאליו), והיא כמובן טברנה משפחתית – הסבא סטמטופולוס החל את המורשת שלו בקיוסק מקומי שהגיש יין! 
בשנת 1965, המקום הפך באופן רשמי לטברנה ככל הטברנות שאנחנו מכירים היום, עם מגוון המנות המסורתיות של המטבח היווני כמו סופלקי ומוסקה, וכמובן מוזיקה חיה! 
לפרטים: סטמטופולוס – STAMATOPOULOS

קלימטריה: 

הטברנה קלימטריה היא כנראה הטברנה המוכרת ביותר ברשימה ואחת מהטברנות האהובות ביותר בקרב הקהל הישראלי. המקום שקיים משנת 1927 ביסס את מעמדו בקרב המקומיים והתיירים כאחד, בזכות האוכל המצוין, התפריט העשיר והאווירה השמחה של המקום! 
בקלימטריה תוכלו להנות מהמנות המוכרות של המטבח היווני (וגם את האדפטציות הצמחוניות שלהם – כמו למשל המוסקה הצמחונית!), מוזיקה חיה בסופי השבוע, וחובבי היין בוודאות יתרשמו מהחביות המעטרות את קירות הטברנה, תוצרת שלהם כמובן! 
יש לקחת בחשבון המקום עמוס מאוד במיוחד בעונת התיירות, לכן רצוי מאוד לשריין מקום לפחות לשבוע מראש. 
לפרטים: קלימטריה – KLIMATARIA

שווה לקרוא

המלצות לסופ"ש חורפי באתונה!

החורף כבר הגיע לעיר ואיתו הטמפרטורות שצונחות, אבל אנחנו בלילות יוון דואגים לכם למגוון אטקרציות …