מופע מחווה לטריפונס

הזמר הענק טריפונס שמככב על הבמות בישראל מאז שנות השישים, מגיע להופיע באחת הבמות הגדולות בארץ – היכל התרבות בירושלים

טריפונס ניקולאידיס נולד בשנת 1944 למשפחה קפריסאית מרובת ילדים, ולו עשרה אחים ואחיות. הוא יצא לחיים עצמאיים בגיל מאוד צעיר – בן 12 היה כשעבר לבדו ללימסול, וכשנה לאחר מכן עבר לניקוסיה ועבד בנגרייה המקומית.
טריפונס התאהב במוזיקה ורכש לעצמו בוזוקי מכספו שחסך בעבודת הכפיים בנגרייה, והחל להופיע על הבמות המקומיות. למרות אהבתו הגדולה למוזיקה, טריפונס הפסיק את הופעותיו למשך שנה עקב שירותו הצבאי בצבא הקפריסאי שעליו אמר "צריך לעשות משהו בשביל המולדת".

בגיל 22 הגיע להופיע לראשונה בישראל ב"קפה אתונה" בתל אביב שם הכיר את אשתו הישראלית. כמה חודשים לאחר מכן עזב את המקום בעקבות הקטטות והחל להופיע במועדון 'אריאנה' ביפו, במות עליהן בילה במשך חמש שנים. להיטו הגדול באותה תקופה היה "דיר-לה-דה" אותו שר גם בסרטו של ג'ורג' עובדיה, "אריאנה". עם הזמן הפך הזמר הקפריסאי לישראלי בנשמה, עד כדי שהזדהותו עם ישראל הייתה כה מוחלטת, עד שהוא לא היסס להפסיק סיבוב הופעותו בארצות-הברית כדי להופיע בפני חיילי צה"ל במלחמת יום הכיפורים.

בשנת 1980, החליט הזמר לנסות את מזלו מעבר לים והיגר לארצות הברית לאחר שהוזמן על ידי אריס סאן. אך למרות ההצלחה שזכה לה בקרב הקהל האמריקאי, ליבו של טריפונס נותר בישראל: "יש פה קלאסה של קהל. הרבה יותר חם מהקהל היווני, שמחפש שמחה אחרי 60 שנה של מלחמות. זה קהל ששר איתי את השירים עם אור בעיניים. איזו התלהבות. כמה חום. אפילו דמעות מהתרגשות".

גם היום, לאחר 57 שנות קריירה ענפה ובינלאומית, טריפונס הוא עדיין חיית במה עם רפרטואר עשיר של להיטים שהולכים מדור לדור.
באוגוסט הקרוב תוכלו להנות מהופעתו של טריפונס עם הזמר עידן סלע – זמר ויוצר ישראלי ממוצא סלוניקאי שמחובר למוזיקה היוונית מילדותו.

לפרטים והזמנת מקומות להופעה של טריפונס ועידן סלע בהיכל התרבות בירושלים לחצו כאן: מופע מחווה לציון 60 שנות קריירה לזמר טריפונס

שווה לקרוא

יורגוס ת'אופנוס בקונצרט

יורגוס ת'אופנוס חוגג 35 שנות קריירה בקונצרט מיוחד!

המלחין והתמלילן יורגוס ת'אופנוס יחגוג 35 שנים של קריירה מוזיקלית משגשגת בהופעה מיוחדת באודאון של הרודס אטיקוס שכל הכנסותיה יתרמו לארגון הצדקה "יחד עבור הילדים" | יום שישי, 11 באוקטובר