הופעה

טיול יומי לקבוצות לנפפליאו – תעלת קורינת'וס – מצודת פלמידי

טיולי יום לעיר הכי רומנטית וציורית, חוויה בלתי נשכחת במרחק של שעתיים מאתונה

תעלת קורינת'וס

תעלת קורינת'וס היא תעלה ביוון החוצה את מצר היבשה של קורינת'וס ומחברת את המפרץ הסרוני עם מפרץ קורינת'וס התעלה, שנכרתה בין השנים 1881-1893, מקצרת את המרחק מהים האדריאטי לפיראוס ב-320 קילומטר. אורכה של התעלה 6.3 קילומטר, ורוחבה 21 מטר.
מעל התעלה הוקמו שלושה גשרים, אחד למסילת רכבת ושניים לכביש ראשי ממרכז יוון לפלופונס. בשני קצוות התעלה הוקמו גשרים שקועים המונחים על קרקעית התעלה ומורמים מעליה לצורך מעבר כלי רכב. כיום עוברות בתעלה מעט אניות, בעיקר יאכטות וספינות תיירים, מאחר שרוחבה אינו גדול דיו למעבר אוניות משא מודרניות. כ-11,000 אוניות עוברות בתעלה בשנה בממוצע.
תחנת עצירה: 30 דקות.

מצודת פלמידי

בגובה של 230 מטרים מעל פני הים ממוקמת מצודת פלמידי ממנה נשקף הנוף המרהיב של העיר נפפליאו. כ-900 מדרגות ידרשו כדי לטפס לראש המצודה (או נסיעה קצרה ברכב), אבל הנוף המשתקף מגבעת המצודה הוא חד פעמי. קו אופק חשוף לחלוטין ממנו תוכלו לתצפת על נפפליאו הציורית, השילוב בין הים הכחול לצוקים המקיפים את העיר לחלוטין עוצר נשימה. השם של מצודת פלמידיס מגיע משם בנו של מייסדה, שלו רפרטואר עשיר לטוב ולרע. הוא ממציא האלפבית היווני והמגדלור, אך מנגד הוא הוצא להורג במלחמת טרויה על בגידתו בעם היווני.

נפפליאו

נפפליו היא עיירה קטנה יחסית ובעלת חשיבות גדולה בהיסטוריה של יוון העצמאית. בשנים 1829 ועד 1834 היתה בירתה הראשונה של יוון העצמאית. כאן גם נרצח ראש ממשלתה הראשון יוהניס קאפודיסטריאס וכאן הכתירו המעצמות את מלך יוון הראשון הנסיך הבאוורי אוטו, העיר מתאפיינת ברחובות קטנים ונקיים סביב הכיכרות בהם עובר הרחוב הראשי מגלוס דרומוס.
האזור הציורי של העיירה הוא אזור הנמל ובו מסעדות,בתי קפה ומקומות בילוי.
האתרים באי כוללים את בית העירייה, המסגד הישן, בו התכנסה הממשלה הראשונה, וכנסיות אחדות. האתרים היחודיים והמרשימים הם המצודות : מצודת בורג'י הקטנה בנמל ושתי מצודות מעל העיר שהגדולה בהן פלמידי. לאחר ביקור במקום ניתן לרדת בכביש המוביל את החניה שליד השער, אל העיר בניחותא ולהתרשם מיופיה של העיר וממראה הנמל. לרוצים להעמיק ישנה קתדרלה ע"ש ג'ורג' הקדוש, וישנו מוזיאון לאתנוגרפיה ופולקלור של האזור, נראה שעצם השהיה בעיר הנקייה והמטופחת הוא סיבה מספקת לבקר במקום.
תחנת עצירה: שעה – שעה וחצי זמן חופשי להסתובבות בעיר.

בטיולי היום של לילות יוון אנחנו נעבור בתעלת קורינת'וס, ומשם נמשיך לנפפליאו ונעלה למצודת פלמידי, הטיול כולל כמובן זמן חופשי להסתובבות כך שתוכלו להנות מכל הטוב שיש לעיירה הנפלאה להציע!
למעוניינים, ניתנת האפשרות לארוחת צהריים בטברנה מקומית עם מגוון המאכלים המסורתיים של המטבח היווני! (פירוט של התפריט בתחתית העמוד).

ימים ושעות: 10/12 – יום ראשון | 17/12 – יום ראשון | 25/12 – יום ראשון | 01/01 – יום שני
נקודת איסוף: משתנה בהתאם לקבוצה
מחירים: החל מ-45 יורו לאדם ללא ארוחה בטברנה מקומית, החל מ-85 יורו לאדם כולל ארוחה
ההרשמה מותנת בפיקדון של 5 יורו לאדם ללא ארוחה | 10 יורו לאדם כולל ארוחה. המחיר יכול להשתנות בהתאם לכמות המשתתפים

תפריט ארוחת צהריים לכל ארבעה אנשים:

ראשונות:

לחם (ללא הגבלה)
פלפלים חריפים קלויים
קציצות זוקיני מטוגנות
צזיקי
חצילים ברוטב עגבניות
סלט כרוב לבן וגזר
סלט ה"ספיישל" של הטברנה

עיקריות (לבחירה, אחת לאדם):

חזה עוף על הגריל מוגש עם צ'יפס
דג טרי בליווי ירקות מאודים
פסטה ברוטב לבחירה

שתייה (ללא הגבלה):

יין (אדום או לבן)
בירה
מים

שווה לקרוא

טיול יום למיסטרס, מאני ואראופוליס

טיול יום למיסטרס, מאני ואראופוליס